torsdag 26 juni 2008

"Ligg", svårt för CC?


Har läst att det ska vara extra svårt att lära en CC att ligga. Dels för att de är så viga att de inte har några problem med att nå ner till en godbit från sittande utan att lägga sig, dels för att liggandet i sig uppfattas som extra undergivet, och att de inte känner sig bekväma med det. Jag har därför medvetet väntat med att pröva. Nu tog jag några små korvbitar (väldigt gott), satte Zelda (det är hon bra på), sänkte handen med korvbiten. Till min oerhörda överraskning la hon sig direkt. Inte nog med det, det fungerade gång på gång, till sist nästan slängde hon sig ner.
Bilden har för en gångs skull ingenting med texten att göra, vill bara dela med mig - skrattade när jag såg den, och det måste betyda att även ngn annan kan bli glad av den - smile!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla på den här länken! Ett labb i USA har tagit fram möss med en mutation som de kallar för Bhrd (Bad Hair Day). Frisyrfränder från en annan art! Under "origin and description" finns bilder!

http://mousemutant.jax.org/mmrmutantbhrd.html