onsdag 4 juni 2008

Hemsk frisyr...


"Det är busenkelt att bara köra trimmern över nos och hals," sa uppfödaren (ungefär) glatt när hon visade hur hon höll valparna när hon klippte dem. Idag tog jag min nyinköpta trimmer och gjorde ett försök. Stella, denna normalt så fogliga lilla hund, ville dock inte bli klippt. Resulatet är att hon nu ser ut som om hon blivit friserad av en valhänt femåring. Märkligt nog syns inte hacken på bild så ni får ta mig på mitt ord - hon har fått en riktigt gräslig frilla. Får försöka justa till den i morgon...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är en liten tramsfia

Anonym sa...

Hahahaha det kan va lite pyssel första gången. Hon testar dig garanterat men det kommer ge med sig. Trimma henne ofta även när det inte "behövs" bara för att vänja henne och för att du själv ska hitta ett just grepp som passar er båda. Lycka till

Kramar Maria
Kennel Brunius

Unknown sa...

Det var nog det där med greppet som var svårare än jag hade trott. Nu har jag tagit det i små små teg med en liten belöning efteråt (när hon har stått still). Idag ser hon bättre ut!