tisdag 26 augusti 2008

6-månaderspresent!

Idag fyller Zelda 6 månader. Hon inledde starkt med att väcka mig kl 3 på natten och sedan sätta vid dörren och pipa. Jag tog ut henne - det visade sig vara ett klokt beslut. Hon både kissade o lämnade en liten hög efter sig. Nu, tänkte jag, har hon visat att hon är rumsren på riktigt, hurra!
När vi sedan kom upp igen somnade hon inte om, utan fortsatte att pipa. Så småningom tog jag ut henne en gång till, hon kissade en gång till. Efter det somnade vi båda.
Och nu kommer Mercy, min vita städhjälp med en lite påse... "Accident on the carpet".
Så på något sätt räckte inte den första nattrundan, hon behövde uppenbarligen lämna två små högar, och jag missade den andra...
Jag ska nog inte ge henne ben att tugga på på kvällen, antar att det var det som gjorde att det blev så bråttom.
Helt klart är i alla fall att hon förstår att hon ska ut när det gäller, det är en förträfflig sexmånaderspresent från henne till mig!

Inga kommentarer: