onsdag 7 november 2012

Vidare till Addis.


Igår hade de små damerna fått packas in i sin bur igen för transport först till Dar-es-Salam (fredens port), ett litet hopp på 20 minuter från flygplatsen på Zanzibar, sedan vidare till Addis Abeba vilket tar drygt två timmar. Det är jag glad att de slapp eftersom flyget blev rejält försenat och det var väldigt varmt.
Sedan hade det blivit fart på Nemi - i Addis finns det massor av hundar och deras skall är en del av det naturliga bakgrundsljudet på natten. Tror att Nemi hade velat svara. Varje gång. Så jag saknade henne mindre än vanligt under natten.
Mitt hotellrum har en liten balkong med följande varningsskylt: .


Dörren saknar handtag på utsidan. Undrar hur och när de upptäckte det. För övrigt växer Addis så att det knakar. 

Rakt framför balkongen: byggarbetsplats:



Till vänster: byggarbetsplats:


Till höger: byggarbetsplats:


Det hade blivit en bekväm och uppskattad stadsmorgonpromenad för damerna.

2 kommentarer:

Olga da Polga sa...

i många filmer när det är nattscener, hör man alltid hundar som skäller i bakgrunden - även när de utspelar sig i Sverige. Har alltid funderat på om det verkligen är så att man hör så många hundar skälla om nätterna. Om jag själv är ute på natten är det inget som jag lagt märke till. Men då vet jag att spelas filmen in i Addis så är det precis så, ett naturligt bakgrundsljud :-)

(lova nu att inte stänga dörren när du är på balkongen)

Ewa Ivarsson sa...

Skulle nog inte känna igen mig.. sist jag var i kära Addis var 2002... bodde alltid på Hilton då, ET betalade... det var underbara år!