måndag 5 november 2012

Upplevelser...

som damerna inte haft.
De har inte fått se sin första krabba:

Inte heller sjögräsodlingar, fast för att komma ut till dem måste man stå ut med att bli litet blöt om tassarna, så det hade kanske inte blivit av ens om de hade varit här...



Och till slut har de inte träffat de här hundarna som ägnade sig åt någon form av turistnäring på stranden. De travade på tillsammans med människorna som visade sig vara turister från Tyskland. Jag frågade om det var deras hundar, men det var det inte, hundarna hade bara anslutit. Hundarna verkade snälla, tillgängliga, men när en liten kille i tioårsåldern från byn närmade sig gjorde de utfall mot honom. Han sprang undan, och följde sedan upp med att slänga sand och stenar mot dem.
Turisterna blev upprörda och sa till killen att så fick han verkligen inte göra.
Liten kulturkrock...
Misstänker att en del turister har givit hundarna mat och umgåtts med dem, medan den lokala befolkningen håller dem på avstånd. Hundarna har uppenbarligen lärt sig att hålla reda på vem som är vem.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart att få läsa om din resa! Och ännu roligare att du skriver om hundarna infann dom hade vart med! Måste säga att jag saknar dom verkligen och när du kommer hem så skulle jag vilja träffa dom! Ta hand om dig där borta! Ps, jag fick en klar bild när du beskrev hur Nemi skulle blåsa bort, hahaha!!

eva s sa...

Ser härligt ut,med värme.
Sjögräsodling? Varför?

Unknown sa...

Sjögräs går på export till Japan, och inår även som konsistensgivare i många av våra vanliga födoämnen. Kvinnorna som odlar lär tjäna några kronor om dagen...

eva s sa...

oj då, fick jag lära mig något!!

Olga da Polga sa...

vilka vackra foton ...

Eva sa...

Smarta jyckar...