lördag 10 november 2012

Promenader och nyheter från Stockholm.

Undrar om hundar känner doften av eucalyptus? Om de gör det skulle de små damerna antagligen tycka att de här träden luktar som halstabletter (som Nemi gillar men som Zelda aldrig skulle ta i sin mun). 


I går morse hade de fått hälsa på Asmara (jo, han heter som staden) en radiojournalist som satt ute i skuggan och arbetade.


De hade fått akta sig för aloekaktuserna (jag tror att detta är aloekaktusar), de är stora, lika höga som jag, och varje blad slutar i en en sylvass spets som går rakt igenom det mesta. Dagens promenader gick mest uppför och nerför - bra för konditionen!


Min hand på ett blad, bara så att ni ser hur stora de är. 




Och så har Agnes meddelat att allt går i stort sett bra - Nemi har kissat där hon inte borde ha kissat, men på plussidan är att Agnes verkar ha lyckats med att förklara det jag inte lyckats med: att hon ska strunta i att skälla på andra hundar.

8 kommentarer:

Ewa Ivarsson sa...

... ja den doften är bekant....tänk om fler kunde upptäcka vilket vackert land Etiopien är..

Unknown sa...

Jag gör vad jag kan!

desperat hemmafru sa...

Så även små tjejer kan kissa när de vill känna sig lite mer hemma alltså?! Hade jag faktiskt ingen aning om. TRodde det var "idiotsäkert" med tjejer... ;-)
Men det låter ju lovande med att hon inte skäller på andra hundar. Återstår att se om hon tänker sluta skälla på hundar när DU är med också. Hundar är luriga så. Hoppas, hoppas. För det skulle ju vara ett superplus och spara mycket stress och irritation.

Pennys matte sa...

Välkommen hem och varmt tack för alla spännande bilder och beskrivningar!!!

Unknown sa...

Till desperat hemmafru: små tjejer kan absolut kissa både här och där...

Lyckopiller sa...

Otroligt vackert! Tack för att du tar oss med på din resa.

Britt Marie o Rudi sa...

Vilken fin och omväxlande resa du tagit med oss på! Om Nemi dessutom varit på uppfostringsanstalt som heter duga är det ju en extra bonus för dig!

Ewa Ivarsson sa...

... och det gör du med den äran!