fredag 14 januari 2011

Nu har jag tänkt om...


Andra kineser jag träffar verkar sova i sina människors säng, till ömsesidig belåtenhet. De är rena, ofta nybadade, fäller inte, luktar inte... så varför inte? Så nu testar vi att sova tillsammans. Hundarna är nöjda, jag behöver vänja mig. Framförallt Nemi är ju så liten att jag är rädd att jag ska mosa henne, eller smälla till henne med en arm eller ett ben... Men än så länge går det bra. De sover ovanpå täcket, i motsats till en del nakna som tydligen vill sova under... Och Nemi har faktiskt varit helt tyst, även om hon vankar runt en del och utforskar nya ställen att knöla ner sig på.

20 kommentarer:

Jenny, Elba o Dio sa...

Visst ÄR det lite mysigt?!!
Elba får sova i sängen i gästrummet, ibland när jag är ensam hemma bäddar vi iordning där och delar bädd. Vi njuter nog lite mycket båda två dom gångerna :)

Jenny, Elba o Dio sa...

Lika mycket ska det ju stå ;)

Katarina sa...

Jag kapitulerade för flera månader sedan och tycker att det är riktigt mysigt!

Jeanette sa...

Har alltid haft mina hundar i sängen - klart att flocken ska sova tillsammans:) Bara mysigt!
Sov så gott numera,
/Jeanette

Kattägare sa...

"Skam den som ger sig!", kunde det förmodligen stå i Nemis tankebubbla när hon vaknade...
Min kisse gillar att ligga under täcket i sängen på dagtid när hon har den för sig själv. Där känner hon sig trygg. På kvällarna vill hon ligga ovanpå täcket bredvid matte i sängen så länge matte har lampan tänd och läser lugnt och stilla. Sedan när det släcks och matte börjar sno omkring och byta ställning ideligen (svårt att sova...) hoppar hon ner, säkert för att slippa bli oavsiktligt påpucklad.
Tack för morgonskrattet!
hälsar Kattägare

Puppans matte sa...

Heja Nemi, Nu fick du väl som du ville! Tänk om din matte skulle kapitulera även vad gäller baden...

Britt Marie o Rudi sa...

Bra jobbat, Nemi! Ett par små kineser...det är ju ungefär som att ha katterna i sängen, vilket vi alltid har haft hemma hos oss. Min långhåriga collie och jag delade en enkelsäng i många år. DET var bökigt! Rudi har aldrig visat intresse av att dela säng med oss, däremot har han fritt tillträde till gästsängen, med eller utan gäster däri :)

Eva sa...

Mina hundar sover hos mig. Ibland kommer lillSickan och vill in under täcket. Där ligger hon ca 5 minuter, sen kryper hon fram. Hon kanske fryser eller har haft en mardröm eller hört något?!

Anonym sa...

Om man lägger fårskinn på golvet så dämpas ett ev fall...Men jag tror faktiskt inte att hundar ramlar ner från sängen av misstag. Mina har fått sova i sängen när de blivit så stora att de kan hoppa upp själv, mest för att jag inte orkat hålla på med att lyfta ner dem, natt efter natt.
Dessutom upptäcker man snabbt när de börjat löpa!

Jeanita sa...

Äntligen Åsa!!! Det finns ingenting
som är mysigare än en eller två eller tre eller ..... hund snusande
i sängen. Mina tikar har jag ju alltid bredvid sängen när dom har
valpar och från ca 3-4 veckor så har vi en liten mysstund varje mor-
gon i sängen med valparna och då
väger dom ju inte mer än ca 300 -
400 gram och vill helst ligga kring
halsen och snusa. Jag pular alltid
ihop ett täcke nedanför sängen för
jag vet att vi kan somna om en stund.
Dina bilder med text är underbara,
skulle passa som en bilderbok för
barn som börjar lära sig läsa t.ex
mitt barnbarn Vilma skulle skratta
gott åt busiga Nemi och förståndiga
Zelda.

Anna sa...

Min kines fick börja sova i sängen när han kunde hoppa upp själv. han kraffsar försiktigt på mig när han vill komma in under täcket.
är han sur sover han på soffan och vill hansova själ går han in i buren.
På den tiden när jag och freddie bodde själva(utan sambo.bebis och lapphund) så låg han hos mig varje kväll när jag gickoch la mig och varje morgon låg han där men aldrig mitt i natten. men han kom tillbaka om han märkte att jag hade vaknat.
Jag och F har en väldigt nära speciell relation :)

Olga da Polga sa...

Ååjaa härligt! Jag har mina tre små (snart fyra eller fem;-) ) i sängen under täcket hela natten. Spelar ingen roll om det är iskalla vintern eller kokheta sommaren där under skall de ligga, annars kan varken de eller jag sova. Stora Elsa valde själv - efter hennes första löp - att sova i egen säng så hon sover i soffan på nätterna ... God Natt!

Anonym sa...

Understöder Jeanitas förslag om en bilderbok om Zeldas och Nemis äventyr! Vi kan ju redan Kattresan utantill...

Anna sa...

Mina började sova i sängen så fort de kunde hoppa upp och ner på egen hand, det är så mysigt att ha dem där :) fast det kan bli lite varmt ibland, speciellt om somrarna, varje hund är ju som ett litet värmeelement ;)

Anonym sa...

Såklart man ska ha sin kines hos sig i sängen! Hälsn Qvittra-matte

Unknown sa...

Söndag morgon: I natt var Zelda lika trött som jag på alla nymodigheter . hon la sig i sin korg och sov där hela natten, såg helt utslagen ut... Nemi sov vid fotän av sängen, jag var orolig att jag skulle sparka henne...

becca sa...

SV: Jasså visste inte att de kanske är olagliga, får ta och titta upp det.

Det är ju så mysigt att ha hunden i sängen ;D
Olga håller jag ju så ren hela tiden så det blir ju inte så äckligt o du har det ju ännu bättre eftersom de inte fäller :D
Mysmys ;)

Anonym sa...

Fniss. Du och Zelda matchar varandra verkligen! Men du behöver inte vara rädd för att sparka till Nemi, vi känner också i sömnen att vi har någon att vara rädda om. Jag har aldrig varit med om någon incident - och då har jag hundar som piper i högan sky, preventivt! när man kommer nära.

Anonym sa...

P.S. Såg att cc intagit tionde plats i Sverige! (bland nya registrerade hundar)

Pernilla sa...

Mysigt! Har mina två tjejer (iofs nakna) i sängen. Och jag var också jätte rädd att mosa dem först. Men jag har lärt mig att de väldigt snabbt lär sig att läsa när man rör på sig så de flyttar sig efter matte eller husses rörelseschema.

MVH
Pernilla
Lohamras Piece of Cookie &
Dogtrix Effektfulla Eulalia