torsdag 6 januari 2011

Mer targetstick!

Nu har Nemi koll på targetsticken, och jag ska försöka använda den för att lära henne slalom. Koordinationskrävande! (Detta är andra gången vi prövar...)

Här ser ni hur Zelda börjar lära sig "om", dvs att backa runt mig, igen med hjälp av targetsticken. Tack Denise som lärt mig att använda den!
PS - Detta är mycket svårare än det ser ut, så ge inte upp om ni testar och det inte fungerar direkt!
PPS - Kolla skillnaderna i svansföring: Zeldas svans kommer upp när hon känner sig säker på det hon gör, Nemis är i topp från första stund...

2 kommentarer:

Eva sa...

Det gäller att hålla tungan rätt i mun kanske :)
Tack för delgivandet jag får ta del av! Träningstipsen är användbara på mina 2 hundar. Det är så skönt med igenkännandefaktorn. Jag skrattar gott åt serierna. Tack!!

Arlo sa...

Nemi är ju otroligt koncentrerad på stickan! Kul att se! Zeldas backande är också snyggt! Jag är ju också en fan av targetstick, det är ett fantastiskt hjälpmedel vid inlärning av moment.