lördag 22 januari 2011

Mattes onda tankar...

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha underbara seriebilder!

desperat hemmafru sa...

Så tänkte jag också här om veckan! Plötsligt fick Buzz för sig att sonen (14 år) var lägre i rang än han själv. Detta innebar att när sonen skulle rätta till Buzz korg eller plocka benet från honom, så nafsade han plötsligt???!!! Efter dessa händelser fick sonen börja sitta i korgen flera gånger om dagen, "knipa Buzz käft", stå hukad över honom och klappa honom "tungt" över skuldrorna. Utöva alla (hund)maktmedel som fanns till hands utan att utöva våld alltså. Två dagar senare fanns inga hotande tendenser kvar. De försvann lika fort som de kom. Men just när det hände kände jag plötsligt inte alls samma kärlek till min hund.

PS. Fortfarande fattar jag inte vad som utlöste problemet. Men nu när problemet är borta så äääälskar jag Buzz igen! DS

Arlo sa...

Akta dig Nemi, nu får du skärpa dig, för om matten skänker bort dig så kommer dom inte att ha några problem att sälja dig vidare och då kommer matten och Zelda att sörja sig fördärvade och ångra sig i all tid!

Unknown sa...

Rudi har rätt.

Puppans matte sa...

Du borde ge ut ett seriealbum med dina seriestrippar. De är helt underbara, jag skrattar högt och blir nästan rört tårögd när jag läser dem.

Anonym sa...

Så bra att Zelda inte verkar vara ledsen för att Nemi fick följa med hem!
Men så liten Nemi är bredvid Zelda. Växer hon ännu eller kommer hon att förbli så näpen?

Unknown sa...

Nemi är nu 9 månader och väger drygt 3 kg. Hon lär inte bli så mycket större, vilket är normalt för en kines av den mindre sorten. Zelda är 5 cm högre i mankhöjd och väger dubbelt så mycket, hon är en kines av den större sorten... Så hon kommer att behålla sitt övertag, kunde kanske blivit problematiskt om det varit tvärsom...