onsdag 8 augusti 2012

Sånt folk säger om Nemi när hon inte skäller på dem:

"Ååååå så sööööt!"
"Vad??? är det där?"
"Jag vill också ha en sån..."
"Congraturations." Japansk turist som först frågade artigt om han fick ta en bild.
"Mira que lindo!" Sagt av spansktalande turister, jag tror att det betyder titta så vacker den är.
"Eru ute å vallar kaninen?"
"Fräck klippning - är det en pudel?"
"Vilken väluppfostrad liten hund."  (Jodå, hon kan ibland).
"Men kom då sötnos, komkom." Folk som försöker hälsa burdust när Nemi backar undan.
"Men så mjuk hon är." Folk som låter henne komma fram i sin egen takt, hon blir bättre och bättre på att låta sig klappas av nya människor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste säga att inget av det du och Nemi hör sägs om mina hundar :) Fast jag tycker att de är såååå söta och gulliga (ibland).

Eva sa...

Känner igen en del från havanaispromenader:) Och "VAD är det där?" könns igen från turer med amer bulldogg... (som var 55kg kelgris)
SV Känner igen det du berättar, iaf delvis. Arbetade tills m bouppteckn.jurist ett tag o då lärdes ett o annat om elbolag o andra. (Värst alla kategorier var GE Capital.) Har nu fått hjälp via soc tack o lov.

eva s sa...

det är roligt att möta människor, äldre människor har ofta haft hund, men kan inte ha pga ålder. de pratar jag gärna med.

Anonym sa...

Har aldrig pratat med så många främmande människor förrän jag skaffade puffen. Det alla kategorier, med hund och utan hund. En lite "ovanlig" ras är verkligen en dörröppnare för samtal.

Hanah sa...

Det är klart att som får så mkt uppmärksamhet, så vackra och lydiga som dom är! Dom är verkligen unika Nemi och Zelda