måndag 6 augusti 2012

Håll i er, här kommer kineserna!

Om ni någonsin undrar litet uppgivet om livet inte har mer att bjuda på så testa att åka till Bollnäs och tävla freestyle. Det är så fenomenalt trevligt och roligt att det förvånar mig att det inte är årslånga köer för att få komma dit!
Zelda och jag har fått ett klart formbesked:
Vi kom femma med 22,30 poäng, och vet ni vad, det visar nog exakt var vi är i dagsläget. För Zelda (mitt lilla  hjärta) var pigg och glad, hon stressade inte upp sig trots att tävlingens största och svartaste hund satt intill oss (tack tack tack för störningsträningen). Men vi missade många av övergångarna mellan tricken, trots att jag tycker att vi tränat mycket på just det. Vi behöver uppenbarligen träna mer och kanske på ett annat sätt. Jag är oerhört nöjd, plus att det var mysigt att åka med bara Zelda. Och slutet, snurra snurra buga, satt! I HTM var hon okoncentrerad (eller så var jag okoncentrerad), det gick glimtvis fint, men bara glimtvis.
Men nu ska ni höra: det var inte mindre än fyra - fyra! - kineser med på tävlingen! Vi fick sällskap av Anki Öberg med Inka och Hemlis som var nära uppflytt båda två, och Athina Remneman med Sony som också gick fint :-)! Det är ju bara hur kul som helst, och så vackert att se en kines på planen...


Jo, och så har jag löst blomproblemet: en isärmonterad ståltrådshängare visar sig fungera perfekt!

Anki med Hemlis och Inka:


Athina med Sony:



Och till sist visar Zelda hur lugnt hon ligger i sin uppskattade tygbur (jag hade inte hjärta att säga till henne att hon inte fick sticka ut nosen eftersom jag tycker att det visar att hon inte har gömt sig i buren utan faktiskt vilar med ett positvt intresse för sin omgivning...).


8 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Det var inget dåligt beröm för den tävlingen!! Så roligt att både vi och ni hade en trevlig tävlingsdag igår, en sån som ger energi och inspiration till fortsatt träning.
Skönt att både Zelda och Rudi känner sig trygga i sina resp burar när man åkt långt hemifrån.

Ewa Ivarsson sa...

BRAVO!!!!

Olga da Polga sa...

Heja Kineserna :-))

Pennys matte sa...

Så roligt att läsa. GRATTIS!

Anonym sa...

Smart med hängarna.

Eva sa...

Grattis!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad roligt att tävlingen i Bollnäs blev så lyckad. Grattis.

Eva o Milo sa...

Grattis =)