torsdag 16 augusti 2012

Gör om, gör rätt...


Det var lärorikt att titta på hela programmet, och jag ser varför Zelda missar slalomstarten: hon är inte förberedd, samma sak hände på förra tävlingen där vi hade högre fart än vanligt. Så nu testar jag att låta henne först gå ett långsamt varv runt mig, då kommer vi rätt! Det tar jag med mig till nästa tävling som är på lördag. 
Sedan var det strul, konstigt nog, med hennes snurrar på bakbenen som brukar vara en av de lättare momenten i programmet. Jag prövar igen, men hon går ner mellan snurrarna istället för att stå kvar. Obegripligt. Litet senare på e.m. gör vi nästa försök, då går det bättre, och jag förstår inte varför...
Ska träffa Agnes idag och titta på klippen för att få tips och goda råd!





Igår överraskade Nemi positivt: vi blev utskällda av en Papillon i en butik, och Nemi vände sig till mig för att få godis istället för att skälla tilllbaka. Men i morse överraskade hon i stället negativt - hon slet sig (!) och rusade fram till en liten lurvig hund och skällde som besatt... 

3 kommentarer:

eva s sa...

kul att se, och jag försöker lära mina hundar trick, och det tar tid för oss!!

Unknown sa...

Det tar tid för oss också... massor av tid...

Pennys matte sa...

Det ser fantastiskt fint ut Åsa! Nästa Cirkus Scott tycker jag!!! Vore förtjusande att se Er där!
Blir inspirerad och försöker litet här hemma med Åsa Light och märker hur svårt det är. Man kan ju bara belöna det som hunden gör spontant.