söndag 26 februari 2012

Födelsedag!

Idag fyller Zelda 4! Såhär såg hon ut då,

och såhär ser hon ut idag...


Jag är så glad över min lilla hund. De här fyra åren som innehållit stora omställningar hade inte alls gått lika bra utan henne, det är jag övertygad om. Tack vare Zelda har jag kommit igång med en ny tävlingskarriär, skrivit en bok om en hund, träffat nya människor, lärt mig en oerhörd massa nytt, och blivit uppgraderad i största allmännhet.
Det sägs att det tar fem år innan en hund blir som en förlängning av ens egen kropp. Zelda och jag är på god väg, känns det som, vi läser av varandras minimala signaler, vi vet var vi har varandra, men samtidigt är hon fortfarande så outforskad att jag ständigt är nyfiken.
Tack Maria som fött upp henne, tack alla som hjälpt mig att komma underfund med henne och mig själv som hundägare/tränare/sambo.

12 kommentarer:

Marina sa...

Hon är en fiiin hund. Och hon har en lika fin matte. Grattis på födelsedagen till er båda två!

Britt Marie o Rudi sa...

Stort grattis till Zelda på fyraårsdagen! Gratulationer till dig, Åsa, för att du hittat så rätt tillsammans med Zelda! Och även ett grattis till Nemi som har en så fin storasyrra!

Lyckopiller sa...

Jättegrattis till finaste storasyrran hälsar Cruella. Både till födelsedagen och till att hon har en sån fantastisk matte!

evas sa...

Grattis fina Zelda, jag väntar med spänning på att min hund ska fylla 5 år, 2 år kvar.

Maria sa...

Hipp, hipp HURRA! fina Zelda och grattis till dej och matte för alla fina framgångar på tävlingsbanorna under året! Maria och Ebba

Song sa...

På ett annat ämne igen. Har du sett?
http://www.hundvanliga-stockholm.se/

Elisabeth sa...

Grattis Zelda på din dag. Tack vare boken om Zelda berikar jag min vardag med bloggläsning om vad som händer med vardag, träning och tävling, väldigt roligt att följa. Finns det någon som inte läst boken....gör det nu i så fall...

Olga da Polga sa...

Grattis finaste Zelda! Du har, tillsammans med Nemi och din matte blivit en viktig del i mitt liv... Tack för att vi får vara dina vänner så här genom datorskärmen

Ludde sa...

Grattis på födelsedagen! Jag tycker det är så trevligt att läsa er blogg! Kramis!

Unknown sa...

Tusen tack för alla födelsedagsgratulationer! Det är litet kul att göra ett årsbokslut och se över året som varit, och att se framåt mot vart vi är på väg...

Det sista som hände på Zeldas födelsedag var att vi hittade en bortsprungen (med koppel och allt) tiomånaders bordercollie.
Suck, inte en till BC, sa Zelda och jag såg nästan hur hon himlade med ögonen. Vovovov sa Nemi. Tusen tack sa den oroliga ägaren, det är ju litet extra nervöst när hunden försvinner alldeles i närheten av hårt trafikerade gator.

Pennys matte sa...

Märkligt med dessa färgändringar hos rasen. Nu börjar vår Penny se ut som en isbjörn!!! Vi delar förälskelsen i denna intelligenta kommunicerande sociala ras.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ett sent grattis också från aya och mig.