fredag 10 februari 2012

Det är mycket man ska kunna för att få till ett freestyleprogram...

Igår var jag hos Dud Muurmand i Köpenhamn för att lära mig mer om koreografi.
Här ser ni första utkastet till Nemis klass 2 koreografi, nedbruten i takter (!!!). Till detta följer en analys av musiken, även den med takter, tempoväxlingar osv utskrivna. Vi tränade utan hund vilket gick riktigt bra, men vis av erfarenheten inser jag att när jag lägger till hundarna kommer mycket (det mesta) att få tänkas om...

6 kommentarer:

Olga da Polga sa...

men oojj!!! så avancerat, spännande och ROLIGT!! hihii så nyfiken jag blir på att se papprets tecken förvandlas till hund med människas rörelse och form!

Lyckopiller sa...

Oj shit! En verklig skattkarta! Blir spännande att see resultatet!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad bra att ha ramarna klara.Sen sk Nemi sätta sin prägel på programmet också. Men vilken slgs musik blir det?

Unknown sa...

Till Maud: E-type..

Britt Marie o Rudi sa...

Med så grundligt och proffsigt förarbete och ert ihärdiga tränande kan det ju inte bli annat än succé!

Beauty sa...

OJ oj oj! Så duktig du är. Det blir nog succé!
Själva börjar vi på valpkurs på söndag.
Tack för din fina föreläsning häromkvällen!
Carina med den svart-vita puffvalpen Beauty<3<3