onsdag 8 februari 2012

Alert konsument eller korkad impulsköpare?

Igår kom jag förbi ett skyltfönster som jag inte hade passerat på länge. Där fanns diverse hårvårdsprodukter för människor plus ditto för hund, av samma märke. Hundprodukterna var nedsatta med 50% (men fortfarande dyra).
Köpte förstås ett schampo och en conditioner och gick hem och testade på Nemi.
Resultat? Helt godkänt, intressant skillnad jämfört med flertalet hundschampon att de inte skulle spädas utan bara tjoffas på.
Kul detalj: på flaskorna står det att produkten först har testas på människa...

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Bara det faktum att det står att produkten först har testats på människa får mig att vilja köpa dom. Riktigt bra gjort av tillverkaren!

anna sa...

Håller med Jeanette!

Men antagligen är man bra lättlurad, själv slog jag till på "Pet head"- produkterna, hundens motsvarighet till Bed head. Gissningsvis lika bra som vanliga hundschampoon, bara 10 ggr dyrare ;)

Ps, jätterolig blogg, som jag brukar spana in, men aldrig kommentera :D

Unknown sa...

Till alla som kommenterar: tack, det är ju i hög grad kommentarerna som gör bloggen - så extra välkommen Anna, och ni andra 2-300 som tittar in - följ gärna Annas exempel

desperat hemmafru sa...

Ja, det är alltid kul med kommentarer! Det är det som gör det så roligt att skriva tycker jag. Och så blir det ju en extra dimension till ens text, vilket är jättespännande.

Som jag sagt är jag ju ingen pälsnörd, så det är ju tur att jag har en nakenfis. Fast ditt senaste inköp hade jag nog också kunnat göra. Faktum är att jag nästan gjorde det - igår. Fast då köpte jag alldeles för dyrt schampo till min dotter hos frisören. Det var när hon fick höra att dottern använde Fructis schampo och jag bara såg ögonvitorna på frisörskan som jag bestämde mig. Bäst att köpa "riktigt" schampo till hennes långa blonda hår tänkte jag då. Man vill ju inte vara en dålig mamma eller matte... :-)

Olga da Polga sa...

alert konsument!

gumpan sa...

Alert konsument...
Så fin Nemi blev.
får man fråga var affären finns,har en puff och tycker det är svårt att hitta bra produkter som inte kosta skjortan, tack för trevlig blogg.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Så otroligt fin Nemi blev. Nu är väl pälsen perfekt?

Unknown sa...

Till Gumpan: ska kolla, minns inte rakt av vad gatan heter.