måndag 28 juni 2010

Tack Zelda!

I morse vaknade Nemi redan kl 5. Hon pep, väckte mig, och jag var på väg att slänga på på mig lite kläder och ta ut henne eftersom jag trodde att hon behövde kissa.
Då ryckte Zelda ut: "Grrrraou!"
Det verkar betyda: "Gå och lägg dig, det är för tidigt att stiga upp" för Nemi tystnade, la sig i sin säng och somnade om. Sedan steg vi alla upp i normal tid.

Just nu är det Zelda som visar mig hur en valp lär sig vad som gäller i sitt nya hem. Imponerande att hon gör detta så bra utan att ha tränat särskilt mycket...

6 kommentarer:

ej hundägare sa...

Underbar modersinstinkt kopplat med lugn :)

Marie Christine sa...

sa ju det :-)

Becca & Olga sa...

Ojoj vad duktig Zelda är!! Skönt att du har henne som kan ha koll på valprackaren :D

Arlo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Arlo sa...

Heja Zelda, snart är du en fullfjädrad dogisfröken!

Anonym sa...

Vilket rådigt ingripande! Du nämnde en gång Zeldas behov av att få tala sitt eget språk - och här ser vi nyttan av språkkunskaper! Så gott som alla hundägare skulle ha tolkat pipet som du och sprungit ut mitt i natten i onödan...