söndag 20 juni 2010

Första natten -

Denna mycket lilla valp visar sig ha en mycket stor röst. Till det en stor dos uthållighet.
Hon var rejält missnöjd med sovarrangemanget (hon fick varken sova med Zelda eller i sängen). Det visade hon genom att pipa, gnälla, yla, tjuta och gny om vartannat, mestadels på riktigt hög volym. Hon vaknade ungefär en gång i timmen och berättade vad hon tyckte i uppemot en kvart.
Zelda morrade av och till tyst men irriterat: "Men lägg ner, jag försöker sova".
Den lilla lyckades hålla sig under hela natten, kissade först när hon kom ut, vilket måste vara en bedrift för någon som bara är 8 veckor!

8 kommentarer:

Freja sa...

Du och Zelda var uthålliga som inte föll till föga. Roligt att läsa din blogg om valpen, då är jag förberedd när min skrutta nr 2 kommer hem.

Hoppas ni tre får en fin dag.

Unknown sa...

Det är så olika från hund till hund... Zelda har inte heller fått sova i sängen - hon pep litet försynt i några minuter första natten när hon skulle sova, och vaknade sedan en gång på natten och pep litet till. Sedan dess sover hon lugnt i sin korg...

Katarina sa...

Du är mer uthållig än jag...

ej hundägare sa...

Ser fram emot fotot där Zelda och Tvåan snusar tillsammans!

Marie Christine sa...

Hon har just lämnat en stor flock där alla kunde sova tillsammans huller om buller. Nu ska hon ligga ensam i en egen korg. Inte konstigt att hon protesterar! Åsa, ställ hennes korg precis nedanför din säng och låt din ena arm hänga ner till henne. När hon gnyr buffar du lite på henne, klappar lite och visar att du är där. Låten handen stillna när hon tystnar. Efter en stund tar du upp handen. Snart upptäcker hon att hon är ensam igen, då släpper du bara ner handen igen och ger henne lite närhet igen. När hon sover utan problem med korgen nedanför din säng utan att du behöver stödja henne längre är det dags att flytta korgen en bit. En liten bit i taget. Kom ihåg att det är ingenting annat än otrygghet som ligger bakom hennes prostester.

Olga da Polga sa...

Ljuvlig bedårande liten varelse:) Och glöm inte - det är första natten, första dagen, första "riktiga mötet" Zelda och lillan emellan - om några veckor eller kanske bara dagar - är allt nytt som om det alltid hade varit ;)
Många Gratulationer och Lyckönskningar från oss!

Unknown sa...

Jodå, hon har sällskap, bara inte fullt så nära som hon skulle vilja. Det kommer säkert snart att kännas mycket bättre för henne.

Nikes matte sa...

När min senaste hund kom hem hade jag bestämt mig för att hon inte skulle känna sig ensam. Men jag vill inte ha min hund i sängen. Så jag låg på en madrass på golvet med vovvis bredvid (inte på madrassen). Efter ett par dagar flyttade jag upp i sängen och hon låg kvar på golvet med "handkontakt" vid behov (behövdes mycket lite) och sedan har det fungerat helt utan problem för oss. Hon ligger bredvid och jag i sängen.
Nikes matte