onsdag 5 maj 2010

Nu vet jag vad en varulv är!












I bild: pigg varulv och vanlig människa (för skalan). Varulv kallas en CC som är genetiskt naken men som ändå har päls. Valpen i fråga har en blank päls som måste rakas av ifall han ska ställas ut (kallas ibland "hairy hairless"). Jag uppfattade honom som puff, som Zelda, tills uppfödaren visade mig skillnaden i pälsens utseende. Han saknar de små flygiga hårstråna, och pälsen växer litet glesare när man tittar i hårbotten. Den blir tydligen mycket lättskött om den får växa ut.
Alldeles ovanligt charmig valp!
Rasen upphör inte att överraska...
Valpen och hans fina syskon finns på Tasselitens Kennel, i Sandviken.

3 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Men oj så söt! KAnske den optimala kombinationen? Att vara hårig nakenhund? Är pälsen lättare att ta han om så vore det ju toppen för den lite lata långhårstörstande hundägaren.

Unknown sa...

Såvitt jag vet är han fortfarande till salu... Och det föds inte så många av den sorten... Visst verkar det praktiskt. och söt var han...

evve sa...

Jag har en sån där...hade ingen aning om att de kallades för varulvar,varför gör dom det?