fredag 18 juli 2008

Om konsten att ha kul med små medel...

Kvällspromenad. Jag har med mig litet hundgodis, en boll. När Zelda tar kontakt med mig kastar jag bollen, eller skojar litet med henne, eller ger henne en godis. Så gjorde jag med Nestor för att få honom att bli uppmärksam på mig. Det har inte känts så nödvändigt med Zelda eftersom hon varit så följsam av sig själv, men promenaden blev ännu roligare än vanligt. Zelda frilansar och hoppar upp på alla stenar som hon någon gång belönats för att hoppa upp på, hon har uppenbarligen inte förstått att finessen är att göra det när jag säger till...
Det är roligt att ha hund!!

1 kommentar:

acountrydoctorwrites sa...

Hej...hittade just dina bloggar. Jag är svenskutbildad allmänläkare, verksam i USA sedan 1981. Jag bloggar om läkarliv, svenskamerikanskt, hundar och andra husdjur.

Just nu sitter jag i ett hotellrum i New York med min schäfervalp, Moses (Moses tar Manhattan)

Hans
http://amerikabrevet.blogspot.com
http://acountrydoctorwrites.wordpress.com