fredag 11 juli 2008

De sju slöjornas dans...

När jag just tycker att jag börjar förstå hur Zelda tänker och reagerar dyker det upp nya situationer som är frustrerande och obegripliga (antagligen för oss båda). I sådana lägen kan hon sätta sig och titta uppmärksamt på mig, men det går inte att få henne att röra sig ur fläcken. Det enda som fungerar är att avleda, hitta på ngt annat, men det är väldigt provocerande att hon inte reagerar på det jag säger, fast hon är uppmärksam, och trots att det är ngt hon normalt sett gör utan problem (som "kom"). På något sätt verkar det som om jag ger en kontraorder samtidigt, fast jag fattar inte vad det är jag gör (eller inte gör).

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar som att Zelda börjar vänja sig vid nya situationer och nya människor. Skönt! Kanske det som gör att hon inte har tid att lyssna på dig. : )