onsdag 4 april 2012

Trimmer/klippmaskin...

Tack för tipset om "Lyckliga Fåret". Det var ett oemotståndligt namn, så jag ringde dit och diskuterade mitt trimmerbehov. De verkade kunniga och var trevliga, rekommenderade en andis AGC2. De skickade den samma dag och den kom fram dagen efter, dvs igår. Idag ska jag börja med att jämna till Nemis snagg.
Det är litet nostagiskt, jag hade en liknande (fast inköpt på Teknikmagasinet) till den förra hunden som jag klippte ner med jämna mellanrum, vilket han uppskattade. På honom gjorde jag ett tag en mohikanfrisyr, han fick behålla en sträng av lång päls på nacke och rygg. Jag tyckte det såg kul ut, ungarna tyckte att jag inte var riktigt klok...

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Det är en sådan jag har:)

Unknown sa...

Hoppas att du är nöjd med den!

Jeanette sa...

Ja det är jag:) Enda som jag känns negativt är att skäret efter en stunds användning blir varmt - riktigt varmt! Ska skaffa ett till skär och skifta med istället för använda sk kylspray som hamnar i pälsen och fungerar sådär... Men maskinen är riktigt bra - orkar igenom pälsen bra.

desperat hemmafru sa...

Nu inväntar jag kreativa frisyrer. Kanske en punkfrisyr på Zelda? ;-)

Lyckopiller sa...

Wow Åsa! Vilka härliga filmer på Zelda! Nemi blev väldigt charmig i sin korta frisyr men har svårt att tänka mig Zelda utan sin vackra svepande päls!
Men med eller utan päls så är dom otroligt vackra!

Maria sa...

Jag blev inspirerad av att du sa dig klätt av din Nestor (så var det väl han hette) till sommarfrisyr. Kanske skulle jag kunna prova det på mina bestar. Jag tror att de uppskatta den svala looken - men förmodligen behöver några träningstillfällen med klippern. :)

sofia sa...

Jag tycker det är kul att testa lite olika frisyrer på mina hundar. Just nu har pudeln en kort frisyr med bollar på benen och dreadlocks på huvud och nacke. Fördelen med pälshundar är ju att man kan raka ner och börja om ifall man inte blir nöjd. Lycka till med friseringen.

Maria sa...

Egentligen Åsa, skulle jag vilja fråga dig om helt annat än din blogg innehål.

Har funderat nu ett tag att varför ler människan när hon ser på en valp eller en unge? Åtminstone de flesta verkar göra det. Vad är det som händer med oss när vi betraktar en försvarslös valp - är någon slags beskyddar/modersinstinkt som vaknar? Men till och med bebisar ler när de ser en valp eller kattunge och de har knappast någon som helst uppfattning om att beskydda någon.

Du får låta bli att svara. Jag bara tänkte att du kanske har en uppfattning om saken.