lördag 7 april 2012

På plats!

Gårdagen tillbringade vi i Kungsör, i en rymlig inomhushall tillsammans med blivande landslagsmedlemmar i Freestyle och HTM som vässar formen inför VM i Salzburg i slutet av maj.
På schemat stod genomgång av tävlingsregler och allmänna tips, samt träning med koreograf. Våra svenska ekipage är fantastiskt duktiga!
För Zeldas del blev det en hel del passivitetsträning, men vi testade även delar av vårt kommande program i den nya miljön. Min plan att lägga in ett moment där hon backar får jag nog revidera - just backa är extra svårt om man inte känner sig helt trygg. Buga på ryggen gick däremot bra.
Idag blir det min tur, jag ska ge tips om hur man kan träna sina egna tävlingsnerver, och så hoppas jag få ser mer av våra mest framgångsrika ekipage in action - det är vackert och inspirerande!

1 kommentar:

Arlo sa...

Wow, på precis exakt samma plats där du ligger Zelda, brukar mitt tält stå när jag är i Kungsör! Då blir vi väl låtsastvillingar, eller nå´t....????