måndag 23 april 2012

Lammformad hund?

Eller ska jag raka ner henne ordentligt?

8 kommentarer:

Memea Mohlin sa...

Är det så att du fortfarande måste bada, föna, borsta men har förlorat tjusningen som den långa pälsen ger eller varför klippa mer? I mina ögon är hon jättefin på bilderna.
Undrande
Memea

Anonym sa...

Hejsan..
Jag tycker du kan klippa ner henne till ca 1 cm men behåll långt hår på huvud,nacke, öron, tassar och svans, som en naken !
Så hennes mogna,feminina elegans syns på utsidan..
Jag tycker hennes huvud ser för litet ut nu, i förhållande till kroppen. Samtidigt ser kroppen ut som en valps, med valppäls men hennes huvud ser ut som på en vuxen tik.. jag tycker inte det stämmer ihop riktigt...
MVH, Tina i Kalmar...

ej hundägare sa...

Klippa ner. Jag är mkt nyfiken på hur hon ser ut under pälsen :)

Britt Marie o Rudi sa...

Hon ser lite oproportionelig ut på nedersta fotot, men det kan ju vara vinkeln också. Äsch...slå til och klipp ner!

Olga da Polga sa...

hon är väldigt valpigt söt så här - men egentligen är frisyren "ett varken eller" ...
Jag tror hon blir vackrare avklädd :-)

Jeanita sa...

Tack och lov tänkte jag när jag såg
bilden, äntligen fick en "hundmän-niska" tillika frisör sätta saxen
i Zeldas vackra päls. Det blev pie-
tetsfullt och man ser att det är en
puff och inte en leksakshund med
toffsar här och där efter glada tillrop.
Hon fick behålla päls på benen
speciellt bak vilket är en förut-
sättning för att hennes dansnummer
skall knipa poäng. Kala utåtvridna
bakben, typ cowboy gör sig inte i
ett sådant nummer. Hunden anatomi
är inte skapad för att gå på bak-
benen
Förutom att ni har varit duktiga,
så har ju Zeldas päls varit glansen
i det hela

Anonym sa...

Väldans fin blev hon, min vovve har likartad frisyr skillnaden är att jag gjort övergången mellan hals (sammetspälsen) och längre päls lite mer snedklippt.Menar så att det kyper till fullpäls från hals.Sen funderar jag fortfarande på ett ettappklippa öronen, vi får se.Zelda blev väldans fin. /Eva O Milo

Anonym sa...

:) Vet du när du skrev lammformat, kunde jag direkt associera till toapappersrekalam med en liten lamm - Jag tror att Zelda kunde riktigt bra sälja toapapper med sin gulliga look.

Hon är jätte söt så som hon nu är. Men ja, ifall du tänkt att pälsen skulle vara lättare skött, så kanske ännu kortare varit bättre. Du vet bäst själv.