torsdag 12 april 2012

Tid hos Sune i kväll.

Idag är det Zeldas tur - vi ska testa en sommarklippning för första gången. Har tänkt c:a 5 cm päls på hela kroppen. Detta dels därför att hennes ögon fortfarande rinner, och jag vill se om det hjälper att klippa henne så att hon aldrig får päls i dem, dels därför att det kan vara skönt när det blir varmt, dels därför att freestyledomarna ska kunna se hennes ben, och till sist därför att det kan vara dags att byta frisyr efter fyra år med samma...
Återkommer i morgon bitti!

10 kommentarer:

Eva sa...

Det är så mycket lättare med kortklippt puff, även om dom är fina med lång. Själv så är det snart dax för min kille och få sommarfrissa. Ser fram emot bilder på charmtrollet. =)/Eva och Milo

Britt Marie o Rudi sa...

Förresten...reagerade Zelda på Nemis nya look när de träffades efter klippningen?

Olga da Polga sa...

härligt!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad spännande att möta hunden som finns under pälsen.

Anonym sa...

ja det blir spännande att få se resultatet !!
// Tina, Lillan & Donna....

desperat hemmafru sa...

Häftigt! Två "nya" hundar på bara ett par veckor. Måste bli skönt att slippa en hel del pälsvård.Lycka till.

maria sa...

Lycka till!

Unknown sa...

I eftermiddags stannade en kvinna till och tittade på nybadade Zelda som travade/flöt fram på trottoaren.
"Sååå vackert...." sa kvinnan halvt för sig själv.
Och nu, när vi straxt ska gå till Sune, tittar Zelda på mig och jag undrar om hennes ansikte kommer att bli mycket förändrat...
Men jag får vara modig. Vad som än händer så kommer alltsammans att växa ut.

Anna Stigsdotter sa...

Chalis ögon rinner mindre sedan han blev klippt. Hoppas det blir så också för Zelda! Jag har också prövat "Zilk Eye", ett slags gel-liknande droppar som finns hos vissa optiker. Rekommenderades av veterinär.

Anonym sa...

Blir spännande att få se bild på Zelda imorgon. Jag väntar själv på att min puff ska bli sommarklippt (frisörtid bokad). Vi tycker nog båda att det är skönt. För puffen, inte så varmt i sommar och för mig (och puffen) mindre päls att reda ut tovor i och inte så mycket päls att torka.