fredag 27 april 2012

Små små steg....

Igår tröttnade jag på min oformliga hund, ställde henne på trimbordet och tog fram min nyinköpta trimmer - något måste jag ju ha den till. Jag tog skäret som lämnar mest päls, och satte igång. Resultatet blev en ganska ojämnt klippt hund, men en som påminner mer om en kines än hon gjorde innan, och framförallt så syns det nu att hon har kinesens harmoniska proportioner. Jag tycker att sommarfrillan äntligen börjar arta sig, ska nog testa med nästa skär också. Ny kul utmaning: att lära mig att klippa henne så att det blir riktigt snyggt. Själv verkar hon helt ointresserad av sina olika frisyrer. Bättre bilder kommer snart.

10 kommentarer:

eva s sa...

De ser så fína ut båda två!!

Eva o Milo sa...

Vilka otrolgt söta charmtroll, riktigt kul och få lära sig klippa vovvarna.

Ewa Ivarsson sa...

Ser jättefint ut... båda,tänk vad man lär sig.. om jag hade frågat dig får några år sedan om du skulle ge dig på att klippa kineser undrar just vad du skulle ha svarat...

Puppans matte sa...

Klokt beslut. Kineserna har ju så elegant och gracil silhuett under pälsen så har man släppt tanken på det långa svischiga är det lika bra och klippa fram den andra kinesvarianten. Lite Ying&Yang. Min puff verkar alltid extra pigg och glad när hon är nyklippt, som om hon känner sig mer smidig med kort frisyr.

Olga da Polga sa...

kul!

Anonym sa...

Instämmer med Puppans matte. Eleganta vovvar. Min verkar också bli gladare när han är nyklippt.

Lyckopiller sa...

Ja tänk...det hade man aldrig trott att en sån pälsfantast som du skulle göra. Men resultatet är fint....Zelda är otroligt vacker, med eller utan päls. Och du kommer förmodligen att lära dig att göra otrolit kreativa frisyrer. Blir roligt att fortsätta se dina olika frisyrer.

Asta och Iris sa...

Dedt bästa med päls är att det växer ju ut igen. Då gör det ju ingenting om det blir lite fel...fast jag tycker hon är jättefin!

Pennys matte sa...

Imponerad! Riktigt riktigt fint blev det ju! Inspirerande.

Anonym sa...

Fiint tycker Tina i kalmar !!!