torsdag 5 april 2012

Samma hund under pälsen?

Det här fotot av en nyklippt Nemi tog Sune som klippte henne:


Vad tror ni skulle hända om man hade en "gissa rasen" tävling i en tidning? Antagligen skulle folk komma med många och olika förslag. Detta kunde vare någon korthårig hund, eller exempelvis en nerklippt papillon (Memeas kommentar), en nerklippt pudel eller en nerklippt schnauzer (jo, de har en spetsig liten nos under mustacherna).

Så då kom jag att tänka på att en del pälshundar som inte syns så mycket under allt hår kanske har utvecklat en "standardhundkropp" med en funktionell kropp (ingenting som är extremt) under den bitvis extrema pälsen...

4 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

När jag badar Aya som framträder en annan liten hundkropp än den jag är van att se.Då får man möta en annan liten varelse, som inte är lika bekant.
Glad Påsk!

ej hundägare sa...

När jag såg första bilden du visade på nyklippt Nemi var "Så himla lagom!" den första tanken som dök upp. Varken för tjock eller för smal, och välproportionelig i kroppsformen + huvud. (En smaksak kanske någon tänker...) Utifrån det du nu skriver byter jag ut lagom till Perfekt. :-)

Anonym sa...

verkligen, hur ser hundar ut, utan sin päls :) En ny rolig tanke.

Lyckopiller sa...

Ja inte skulle man gissa på puff i alla fall. Men suveränt vacker är hon, sammetshunden.