onsdag 31 mars 2010

Parkerad


Idag följde Zelda med till ett arbetsmöte. Här ligger hon snällt medan vi jobbar, innan o efter gick hon runt litet, blev klappad av ett antal nya människor och misslyckades med att hitta ngt ätbart i kafferummet. Intressant att hon är så stillsam i okända miljöer - hon går istället för att galoppera, närmar sig nya personer vänligt men återhållet.
Praktiskt.
Och nufördtiden parkerar jag henne alltid i en stol - hon ska aldrig mer behöva bli trampad på därför att jag har lagt henne på golvet där en del personer inte ser henne.

11 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Åh! Du har en sådan väluppfostrad och socialt anpassad hund! Buzz gnyr när han tycker att det är lite obehagligt och backar gärna lite bakåt om det känns otäckt. Vi övar och övar. Ibland känns det riktigt bra, men så ibland blir det sämre igen. Det är både trevligt och mysigt med hundar som känns lugna och trygga. Jag hoppas att vi når dit vi med!

Becca & Olga sa...

Vad duktig hon är! Och självklart ska hon inte behöva bli trampad på!

Unknown sa...

Jo, om hundar tävlade i tiokamp så skulle "ligga lugnt i ny miljö" vara en av Zeldas starkaste grenar. Men glöm inte att vi har tränat nästan dagligen sedan jag fick henne för snart två år sedan... Och i början gick det inte alls...

Lyckopiller sa...

Det vi just nu har lite esvärligt med är "stanna kvar". Ella vill väldigt gärna följa med mig hela tiden. träna, träna, träna......

Britt Marie sa...

"Ligga lugnt i ny miljö"...nja...där skulle vi nog bli diskade i tiokampen. Men det finns andra grenar, där vi är är med och slåss om guldmedaljen! "Gå i skogen i all evighet utan att tröttna", "Spåra personspår och grattas med köttbulle vid målgång" och inte att glömma vår nya succégren "Korvapportering"!Hälsa Zelda att hon är jätteduktig.

Anonym sa...

Jag får väl skryta med att Berner-
Greta skäller på kommando vid natt-
rastningen runt 12-01-tiden. Bor
man mitt i skogen och har lo och räv runt knuten så får man passa
sig innan man släpper ut dom små
"mumsbitarna".
Nu får hon däremot inte skälla för
jag bad min bonde att fälla några
jätteaspar bakom mitt uthus så att
rådjuren skulle ha något att äta.
Där har nu en älgko haft sin natt-
lega i tre veckor nu. Det är bara

ca 10 m från huset, jag ser siluetten av henne, så nu får inte
Greta skälla och skrämma henne.

Unknown sa...

Det var något som inte många människor får uppleva - en älgko som av egen fri vilja blir så nära granne! Låter stort och litet hisnande...
Och Zelda skulle alldeles säkert bli diskad direkt i korvapportering (tjoho jag har hittat en korv, bäst att sluka den så snabbt som möjligt). Inte heller promenad i skog skulle gå särskit bra (kan vi inte gå hem snart?), och personspår har vi bara tränat lite på men där finns i alla fall en slumrande talang...

ej hundägare sa...

OM jag nu hade hund (brun, vardagsklippt mellanpudel?? :-)) har jag förstått att den inte får medtagas vid tävling om den inte själv deltar - men hur är det om jag tar med mig kamera och vill fota ur "alla möjliga" vinklar och perspektiv, vilka regler/tumregler gäller då?

Unknown sa...

Jag tror inte att det finns några skrivna regler för just fotografering, men man ska ju inte störa vare sig tävlande eller domare. Det brukar vara trängsel och många kameror runt ringarna under bedömningarna, efter bedömningarna tycker jag att man ska fråga hundägare innan man tar kort på deras hundar. Mestadels är hunägarna ju stolta över sina fina hundar och tackar ja till att bli plåtade...

Anonym sa...

Såg någonstans en varning för många kamerablixtar rakt mot ögonen på hundar, men minns inte vem som stod för varningen,
hälsar
hundägare

ej hundägare sa...

Gott! Vanlig fotohyfs alltså.

Lycka till i Älvsjö!