lördag 27 mars 2010

Casper 10 v


Nu har han gjort det igen: gått upp två kilo på en vecka, så nu är Casper 14 kg tung, och han mäter 43 cm om jag inte minns fel! Han har rätt god ordning på sina ben, och ser mestadels ut som om han tycker att allt som händer är det bästa som kunnat hända just i detta ögonblick. Zelda tar honom med ro - de har tittat på varandra men ska inte hälsa förrän Casper är vaccinerad och klar.
Så antingen har hon vant sig vid GD valpar, eller så skräms inte Casper eftersom han mestadels är tyst...
PS - ifall ni undrar: det är inte någons knä som syns mellan frambenen - han har ett avklippt jeansben med en knut på att leka med...

6 kommentarer:

ej hundägare sa...

Betagen :-)

Britt Marie sa...

Helt enkelt underbar! Och ja, avklippta jeansben med knut är väldigt bra och billiga leksaker. Återvinning på hög nivå!

desperat hemmafru sa...

Avklippta jeansben funkar nog bra till stora hundar. Min CC skulle aldrig ens fundera på en sådan leksak... Söt är han i alla fall - Casper.

Lyckopiller sa...

Hej Åsa, vilka fina bilder det var på dej och Zelda i Härliga Hund. Alltid lika roligt att läsa om er, du har så mycket klokt att säga!

Unknown sa...

Zelda skulle inte heller vilja dra i ett jeansben - jag ser framför mig hur hon tittar förvånat på personen som skulle försöka få igång henne:
"Och vad, exakt, menar du med att vifta med den där framför ansiktet på mig?"
Alla andra hundar jag har haft hade däremot huggit sig fast och skakat, dragit, morrat och haft kul...

Anonym sa...

Vilken ljuvlig valp, ser tuff och glad ut. En sådan skulle man ha.