tisdag 9 mars 2010

Tisdag. Ett överskott av kärlek och ett underskott av hund.



På lördag kommer en ny liten hund till Olivers familj - en Grand Danois valp som heter Casper. Ingen hund kan ersätta en annan, men Casper visar vilken viktig del av familjen Oliver hann bli under sitt korta liv, och hur mycket han tillförde dem han kom i kontakt med.
Casper är tigrerad med svart mask, och även han kommer att få en bloggdag, dock inte tisdagarna som fortfarande känns som "Oliverdagar"
Bild: Oliver som vi minns honom, och Casper c:a 6 v.

5 kommentarer:

Britt Marie sa...

Så bra att Olivers familj får en ny skyddsling som naturligtvis inte ersätter Oliver. Jag ser fram emot att få lära känna Casper, som ser ut som en riktig charmknutte!

Ludde sa...

Casper ser riktigt trevlig ut, men liten??? OK, just nu ja...

Anonym sa...

Önskar Olivers familj all lycka till med lille Casper.

Anonym sa...

Vad underbart att Oliver's familj
var förståndiga att mitt i sorgen
och saknaden skaffade en ny valp.
Under alla mina år har jag haft
valpköpare som har väntat ett år
eller så, dom har nästan sörjt
på sig sjukdomar. Till slut har det
nästan alltid varit någon vän eller
släkting som har tagit tag i det
och sett till att det har kommit en
ny liten valp i huset.
Jag hade en underbar worsteh min
egen uppfödning som var mitt allt
på en video från 1988 det året hon
gick bort, jag får se när jag kan
titta på den.
Glömmer gör man inte och varför
skall man göra det,
Lycka till med "lilla" Casper

Anonym sa...

Vackra Oliver. Tycker att det är så sorgligt att inte få se dig växa upp, fast jag inte sett dig verkligheten. Men jag gläds åt att Casper får ett gott hem, det är inte alla valpar som har tur med sina köpare.