tisdag 16 mars 2010

Delat ansvar/hört på tåget...

Idag har jag varit i Borås. På vägen tillbaka, på kvällen, ringde kvinnan som satt bakom mig hem.
"Hej älskling... litet diverse småprat... och du har väl fått dig en skön promenad med hunden i det vackra vädret?"
"Nehej. Men då har väl Erik varit ute med henne?"
"Vet du inte! Herregud, jag var ju ute med henne jättetidigt, innan jag åkte. Jag vill tala med Erik NU!"
"Erik - har du varit ute med hunden idag?"
"Nej pappa har inte tagit ut henne - DU MÅSTE GÅ UT MED HENNE NU GENAST, DEN STACKARS HUNDEN HAR INTE VARIT UTE SEDAN TIDIG I MORSE."
"JO DET MÅSTE HON. NU MED EN GÅNG."
Där verkade samtalet ta slut, det blev tyst. Efter en liten stund kom ett svagt:
"Herregud..."
Sedan hördes inget mer.
Emile Zola lär ha suttit på cafeer och lyssnat på sina medgäster och sedan använt det han hört för att skriva realistiska dialoger - han hade älskat mobiltelefonen!

1 kommentar:

Denise Hundkonsult sa...

*hihihihi* Ja, det där känner man igen.. Delat ansvar är lite klurigt om man inte har samma syn på hunderiet..