måndag 29 mars 2010

Zelda står visserligen, men hon STÅR inte...


Nej, det här fotot är (tyvärr) inte av Zelda. Hunden i bild STÅR, och med det menar jag inte bara att den varken sitter eller ligger. Den sträcker på sig, håller upp huvudet och svansen, ser ut som om den äger världen.
Vi har rätt långt kvar, för att uttrycka sig försiktigt, innan vi kommer dit.
Men alla stora framsteg består av en rad smärre framsteg, och jag är nöjd över att jag nu kan räkna till 15 sekunder utan att Zelda tror att det det är ngt annat hon ska göra och börjar buga eller lägga sig...
Bild: US Ch FaeryDreamer's Dragon Song som blev Bäst i Rasen på USAs stora utställning i Westminster för ngn månad sedan.

3 kommentarer:

Hana_Caena sa...

liknar Niqita lite granna, förutom ståndöronen och de klippta tassarna.. varför gör dom sånt!?

Unknown sa...

Jag tänkte faktiskt också på Niqita när jag såg fotot - elegant hund! Ska återkomma med ett inlägg om amerikanska frisyrer...

oumberligating sa...

Här sitter jag och bloggar runt och helt plötsligt så dyker det upp ett bekant namn, men jag kan inte för allt i världen komma på var jag läst namnet, riktigt illa eftersom jag läst alla dina fantastiska böcker!
Ja, när jag klickade in på din "sisa" så kom jag självklart på vem du var och nu sitter jag och läser om hundar....kämpar just nu förfullt för att inte bli hundägare just nu.....måste ju ha tid för hunden!
Ja, idag satt jag faktiskt och bloggade runt och förundrades över alla som precis som jag tar bloggpaus för att bloggen "kräver" för mycket!
Letar psykologiuppsatser i ämnet, men hittar inget, självklart så vet jag vad det är som triggar i det här mediet, men det skulle vara intressant att läsa vad "proffsen" skriver på området!
Har du något uppslag?
Ha en fin dag!
Kram ifrån Peter Olofsson!