söndag 25 maj 2008

Om hunden aldrig lär sig att gå i koppel...


För den som inte lyckas lära sin lilla hund att gå i koppel på gatan (eller som inte vill att den ska bli smutsig om tassarna) har jag just upptäckt att det finns alternativ: en pet stroller. (Ni hanske redan visste det här, jag trodde först inte att det var sant.)
Man stoppar in sin lilla hund i strollern som är som en transportbur på hjul, hunden kan inte hoppa ut. Sedan promenerar man, och när man kommit hem lyfter man ut hunden igen. Garanterat problemfritt!

Hur det går för Stella? Fint. Igår umgicks vi med en häst, fick hjälp av hästens ägare som gärna ville vara med och träna litet. Vi tittade på hästen, talade med hästägaren, sedan promenerade vi förbi under ordnade former. När vi har gjort om detta ngra gånger hoppas jag att en häst på horisonten inte ter sig så hotfull längre. Stella sätter sig nu när jag säger "sitt", hon verkar vara precis så läraktig som rasen ska vara. Kul!
Är förstås övertygad om att jag har fått tag på en helt idealisk valp!

Inga kommentarer: