torsdag 15 maj 2008

I väntans tider...


Nu är det klart! På lördag ska jag hämta henne, hennes tass är läkt och hon är startklar.
Jag förbereder mig genom ta reda på så mycket som möjligt om livet med en mycket liten hund... Som exempelvis att den som har en stor hund bara behöver köpa ett enda redigt halsband. När det börjar bli utslitet köper man ett nytt. Så fortsätter det år efter år.
Den som har en liten hund behöver tydligen flera halsband parallellt.
Det går inte att ha samma halsband till vardags som till fest. Det går inte att ha ett halsband som bryter alltför mycket mot husses/mattes kläder.
Det ska bli spännande att se om jag går på det här. Jag som planerar att uppfostra henne som vilken schäfervalp som helst. Tänk om jag börjar köpa rosa halsband och koppel. Det skulle överraska mig, men vem vet vilken personlighetsutveckling en ultrafeminin liten hund kan dra igång. Det kanske t.o.m. är smittsamt, så att jag börjar välja skärt till mig själv?
Det blir spännande tider framöver!!!

Inga kommentarer: