torsdag 15 maj 2008

Att försäkra sig mot för låga/för höga krav...



På små hundar ställs ofta små krav. Hörde till min överraskning att det finns hundägare som inte ens bryr sig om att se till att deras chihuahua blir rumsren (eller så tror de att de har köpt en väska)...
Jag har tänkt att lilla Borderline ska få lika mycket utbildning som en större valp måste få för att det ska gå att leva med den. Samtidigt vill jag inte bli överambitiös och kräva för mycket av henne bara för att hon är så... så... hur ska jag uttrycka mig... söt? Med det utseendet misstänker jag att hon kommer att behöva vara betydligt duktigare än hundar som ser mer seriösa ut om hon ska bli tagen på allvar.
Vad gör man då? Jo, jag har kontaktat Memea Mohlin för coaching redan från början, så att jag hittar en lagom nivå. Jag kommer att få hjälp att se hur just den här valpen fungerar, vad hon behöver och hur jag ska göra. Jag kommer att få välbehövligt stöd att varken begära för mycket eller för litet av henne.
I bild Borderlines mamma som heter Waffotis Amanuette men kallas Nickie. Ungefär så kommer antagligen Borderline att se ut som vuxen.

Inga kommentarer: