lördag 31 augusti 2013

Vem hade väl kunnat ana detta?

Kolla:


Det är Zelda i bild.
Jag har nämligen undersökt hur hon skulle se ut utan lång päls på öronen. Gissa om jag blev överraskad när hennes öron ställde sig, ungefär lika överraskad som hon själv verkar vara. Tydligen känns det ovant, hon ser ut att leta efter ett bra sätt att hålla öronen när vi är ute. Inte är så konstigt eftersom de nu är öppna för vind och ljud på ett helt annat sätt än tidigare.
Eftersom jag egentligen föredrar stående öron på hundar kommer jag säkert att vänja mig snabbt vid den nya looken.
Några uppenbara fördelar: hon kommer inte att behöva en "mössa" när hon äter ben, hon kommer inte att få hår från öronen i ögonen, och öronen kommer inte att behöva torkas lika omsorgsfullt efter bad.
Antagligen kommer hon även att kunna kommunicera bättre med dem, och kanske även höra bättre (det senare låter kanske inte helt nödvändigt för denna ljudkänsliga lilla hund).
Nackdelar?
Kan inte komma på några andra än att hon inte riktigt är sig lik...

12 kommentarer:

Unknown sa...

Men oj! Hon ser verkligen ut som en helt annan hund. Jag gillade de andra öronen men det här stuket har säkert sina fördelar.

BMW o Arlo sa...

Vilken revolutionerande känsla för Zelda!
Ska jag prova med Arlos öron månntro?

Olga da Polga sa...

Oj! Ett helt annat uttryck :-) Jag tror att hon kommer trivas alldeles utmärkt så där!
Reagerade Nemi på den "nya stilen"?

Anonym sa...

Snyggt

Anonym sa...

Vad söt hon är!

Anonym sa...

Men så utrolig, for en overraskelse. Det minner meg på at man alltid kan oppdage og lære noe nytt i samvær med andre mennesker og hunder. Ingenting er fastlåst :-) Mette

desperat hemmafru sa...

Det är så befriande att få följa din blogg Åsa. Du räds inte förändringa och vågar prova nya saker. Jag hade själv funderingar på att raka av håret på Buzz öron, men jag vågande aldrig... För huuuur skulle det kunna ha blivit? Det fick jag aldrig reda på det, då min rädsla att det skulle bli "fel" förhindrade mig från att göra det.

Jag kan konstatera att jag spontant hade trott det var Nemi på bilden, då Zelda ju inte ser ut så där. ;-) Så utseendet har betydelse, men vilken?

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Åh, vad söt Zelda blev. Nu ser de ju verkligen ut som syskon.

Maud Ayas och Shantis matte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jeanette sa...

Jättesöt! Blir mer än sugen att göra detsamma med min lille killes öron... Har alltid misstänkt att om han fått dem rakade och eventuellt tejpade som bebis så hade de stått idag.
Tål å tänka på:)

Eva O mIlo sa...

Kul att du testade kortklippta öron på tjejen, väldigt charmigt. Jag gillar kortklippta öron man ser så mycket mer nyanser i deras språk som man missar när de är långhåriga. /Önskar er en bra vecka Eva o Milo

Bingolotti sa...

En skönhet klär i allt!