torsdag 29 augusti 2013

Ny banan.

Nu ska det bli ännu lättare för åskådare och domare att förstå Zeldas och mitt program. Det visar sig att inte alla hade uppfattat att det stickade bananskalet var ett banaskal, så med viss sorg i hjärtat (för jag gillar den stickade varianten) har jag nu skaffat en banan som är mer realistisk, Jeanette har sytt. Den är i naturlig storlek, och tvättbar.
Tack!



Jag tänker komma in på planen med bananen i handen, låtsas ta en tugga, och sedan slänga skalet lite nonchalant över axeln, samma skal som jag sedan halkar på senare i programmet.
Men vad skulle Zelda tycka?

Såhär gick det  första gången hon hon fick testa sin nya rekvisita:



Andra gången gick det fortare:



Första försöket att få ner den i soptunnan: 



Även det gick bättre efter några försök!



Hon måste ta tag i den tjocka delen om det ska fungera, det dröjer nog inte länge innan hon tar rätt grepp med en gång.

10 kommentarer:

Lena sa...

Fina Zelda!

ej hundägare sa...

Ja, fina Zelda!

eva s sa...

Gullig hon är :)

desperat hemmafru sa...

Är det fösta, respektive andra gången hon gör övningen som du filmar. Med den nya bananen alltså? Snacka om att förbättra sig snabbt i så fall. Hon är verkligen jätteduktig. :-)

PS. Skorna ÄR mycket skönare än de ser ut. Väldigt fin passform och klacken är superväl balanserad. MEN klacken är 95 mm hög och det kan ju få vilka fötter som helst att ömma ändå... Själv går jag nästan aldrig i hög klack, för jag är rädd att ramla ner. Men OM jag gör det, går jag gärna i UN:s skor. DS

Unknown sa...

De två första klippen är första och andra gången, de andra två är första och tredje eller fjärde...

Olga da Polga sa...

åååå !!!

Anonym sa...

Jag tycker att Zelda är jätteduktig.

Arlo sa...

Vilken stilig banan! Härligt att se att Zelda accepterade förändringen så snabbt. Åh, så jag saknar Rudi och hans proffsiga städande när jag ser filmklippen...

Unknown sa...

Jo, det är så mycket, och så olika saker, man saknar...

Bingolotti sa...

Kunde inte låta bli att skratta lite när jag tittade på först klippet. Såg så dråpligt ut när bananskalet liksom inte ville ner i papperskorgen och Zelda tycktes bli lite förvånad;-) Håller dock med övriga att det gick jättesnabbt för duktiga Zelda att förstå hur hon skulle lyfta den för att den skulle åka ner.