torsdag 22 augusti 2013

PB och PS

På förra lydnadstävlingen blev det personbästa, igår gjorde Nemi tvärsom och tog personsämsta med 86 poäng.
Det bästa var att platsliggningen fungerade även den här gången. Hon verkar faktiskt inte tycka att det är besvärande med de stora hundarna intill. Sedan gick det sämre, bland annat ville hon inte ligga/sitta kvar vid läggandet under gång och inkallningen utan knallade efter mig, vilket aldrig har hänt tidigare vare sig på träning eller tävling. Så där blev det två nollor, fast själva läggandet var tydligen fint som vanligt (jag såg det ju inte eftersom jag tittade stint framåt).
Så nu är det sluttävlat i lydnad för i år. Vi återkommer nästa år, då förhoppningsvis med förutsättningar att hålla en jämn och tillräckligt hög nivå för att bli klara med klass ett.
Jag älskar att ha mål att träna mot, och eftersom målet för i år var att genomför en lydnadstävling och klara alla moment är jag faktiskt mycket nöjd.

Sedan kan jag ju fundera över varför det gick så mycket bättre i Danderyd. Den tävlingen var på dagen, gårdagens på kvällen, till exempel vilket kanske spelade in. Vi får väl se framöver.

Nu väntar freestylen igen, jag hoppas verkligen att Nemi kan ta ett till uppflytt under hösten, och att Zelda och jag får bättre ordning på vårt program. Det är två tävlingar i september, utomhus, och två i  november, inne.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ingen kan vara i toppform varje dag. Hon behöver kanske vila från all lydnad ett tag.

HumleSpunk sa...

Ja om man kunde begripa varför de gör som de gör. Och ibland undrar jag om de vet det själva. :P

Jeanette sa...

Men äsch - vårt personsämsta är 58p i lkl 2 :P
Med en mycket glad och tramsigt studsig liten hund...
Ni fixar detta en annan gång:))
Lycka till med nästa tävling!

Lyckopiller sa...

Busfia ;)