måndag 5 augusti 2013

Nemis tunga.

Varmt, varmt, varmt.
Igår flög vi till Malmö (praktiskt att ha små hundar). Det gick fint som vanligt, hundarna var tysta och lugna i sina väskor, men i bilen från flygplatsen hände något nytt: Nemi försökte svalka sig genom att låta tungan hänga ut och flämta. Det har jag aldrig sett henne göra tidigare.
Då visade det sig att hennes lilla tunga inte hänger ner, som hundtungor brukar, utan rullar sig uppåt, så flämtandet gick inte så bra. Hon stängde munnen, började om, men verkade missnöjd med resultatet och gav upp efter ett tag.
Så här såg hon ut, någon som har en hund som gör likadant?
(Hon var pigg och glad och inte törstig när vi kom fram, bara så att ni inte tror att hon har blivit sjuk eller extremt värmestressad.)



7 kommentarer:

eva s sa...

Jag har aldrig sett mina 2 små vovvar, (liten mellanpudel) vinkla tungan sådär. Har Nemi fått en extra lång tunga?!

desperat hemmafru sa...

Kan inte minnas att Buzz hade en "knorr" på tungan. Däremot bar han sig alltid åt som Nemi (oavsett tunglängd, knorr eller vad). Det var som om varje gång var den första och det hände ju (precis som i ert fall) väldig sällan att han behövde hänga ut tungan. Första gången det hände såg han ut som om han blev förvånad själv... Och precis som Nemi gav han upp efter ett par försök. :-)

Dannielle sa...

Nämen! Hur kan jag ha missat denna kinesbloggen?!

Jag har aldrig tänkt på om min Bella knorrar till tungan när hon flämtar, ska se om så är fallet ;)

Olga da Polga sa...

jo så där gör min Nero och Dino ibland!!

Unknown sa...

Till Dannielle: Välkommen!

Kajsa sa...

En liten mini-aussie som ofta hälsar på hos oss har en sådan där liten "kroktunga". Det verkar inte bekomma henne särskilt, det ser mest lite festligt ut. Min gamla blandiskille kan få en liten krok precis i tungspetsen när han är riktigt, riktigt varm.

Jeanett Lemmeke sa...

Jättemånga raser gör så, vi ser ofta sådana på jobbet. Vanligt på de plattnosade varianterna.