fredag 2 augusti 2013

I morgon är det dax igen.

Tävling för båda damerna på SSBK. Det är många beslut som ska fattas.

Zelda har nu 4 uppflytt i HtM I, ska jag verkligen köra en gång till? Vi har fortfarande inget klass två program att gå vidare med, så det blir nog så att vi kör, och att jag försöker att lägga in en av de nya övergångarna vi lärde oss på lägret. Det blir i så fall vår sista HtM I start, sedan får vi se om vi ger oss på tvåan redan i höst eller nästa år.
Och när det gäller freestylen - ska jag kanske bryta och belöna, nu när jag ändå håller på att arbeta om programmet? Ska jag testa att ha med den lilla uppskattade gröna pipleksaken?

För Nemis del gäller att fokusera på att behålla hennes framåtanda och få med den in på planen. Eftersom vi har ägnat två kursdagar åt just detta sedan förra tävlingen hoppas jag att det går bättre i morgon.
Det är vårt viktigaste mål.
Resultatmålet som är det underordnade målet är att ta ett uppflytt, antingen i HtM eller i FS.
(Detta betyder att om jag får välja mellan bra attityd på planen och uppflytt väljer jag attityden.)

2 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Självklart är väl attityden nummer 1. Det är ju den allt handlar om. Resten blir bonus. Lycka till!

Bingolotti sa...

Är jätteimponerad av er sommarträning o tävling o hoppas det går bra imorg igen! Jag o Bingo har mest slappat oss mest igenom juli månad där det mest ansträngande varit det dagliga beslutet var långpromenaden ska styra kosan:-)