onsdag 31 juli 2013

Och så kom Nemi hem...

Igår morse kom Nemi hem. Hon har till min stora glädje (och nästan lika stora förvåning) uppfört sig exemplariskt.
Inte dragit i kopplet, inte skällt, inte ställt till med några bekymmer, bara varit trevlig!
Så här kunde det se ut:



Gissa vad Zelda sa:

1 :  Struntar väl jag i.
X:  Åååå vad kul att du äntligen kommer hem! Jag har saknat dig        jättemycket de här dagarna!
2 :  Grrrrr. GRRRR. Glöm inte vem det är som bestämmer härhemma.
      Det är fortfarande jag, bara jag, och du ska passa dig.

Rätt svar som kommentar.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Rätt svar: 2.
Zelda kastade sig över Nemi och tryckte ner henne på hallgolvet, inte en utan två gånger. Först när Nemi legat på rygg ett litet tag och sett riktigt undergiven ut fick hon komma upp och hälsa artigt. Sedan busade de runt tillsammans som vanlig...

Bingolotti sa...

Hi hi, Nemi verkar vara lite som barn som också kan vara bortavackra; lite extra snälla o artiga när de är på besök hos andra.

Yes, då gissade jag rätt på Zeldas reaktion som nr 2! Hoppas Bingo kan bli mer ranghög på ett liknande sätt om jag vågar testa igen om ngt/några år med ytterligare en hund. Iofs betedde han sig åt ett liknande håll efter en helg när Musse bott hos en kompis fast till skillnad mot Nemi så underkastade sig inte Musse så till slut gav Bingo upp vilket såklart inte var optimalt.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Mina hundar håller ju fortfarande på att bygga upp sin gemensamma relation.Shanti tar för sig rejält men också Aya har sina gränser.

eva s sa...

Vad vore livet utan underbara hundar :)

Unknown sa...

Till Bingolotti: den underlättar att Zelda är en ganska stor kines, och Nemi en ganska liten...

Bingolotti sa...

he he, nästa hund får bli en mjuk liten kines istället för en viljestark och livlig IG som snabbt blev väldigt stor både i anden och kroppen. Iofs har Bingo stor respekt även för små ettriga vavvor så gäller att hitta rätt personlighet oavsett ras:-)