måndag 8 juli 2013

Nemis dag igår och idag.

Vi är på freestyle/HTM kurs i Karlstad hos Anita Axelsson.
Lyssna: "vi riktar in oss lite extra på belöningar, motivation, och att prestera på tävlingsbanan".
Låter inte den kursen som skapt för Nemi? Därför är vi här,  Zelda får slappa hos trevlig hundvakt på dagarna så att jag kan fokusera på Nemi.
Nyttigt, nyttigt, återkommer i morgon med detaljer.

Småhund-på-kurs pose:


Störningsträning - det syns inte, men vi är omgivna av kursdeltagare som klappar i händerna och tjoar.


Middag. Jag parkerar hundarna i en soffa på hotellets uteplats, går in och hämtar mat från buffén. Likadant gör jag vid frukosten. Jag ser dem inte, men oroar mig inte för ett ögonblick att de inte ska kunna ligga kvar betydligt längre än två minuter.
Ska tänka på det inför nästa platsliggning. 










1 kommentar:

Moa sa...

Störningsträningen tyckte jag var jättesmart! Hon var så duktig Nemi!
(Kom ihåg att du har en dobermann! ;D)