onsdag 24 juli 2013

Biten i fingret.

Igår kom en arg liten Jack Russel farande (lös, på BirgerJarlsgatan) och ville mucka gräl med damerna. Jag försökte mota bort honom med händerna vilket inte var så smart för han bet mig i fingret.
Det var inte så hårt, tror egentligen inte att det var meningen, men jag kände mig ändå lite ädel som offrade mig (eller i alla fall mitt finger) för att inte någon av damerna skulle bli biten.
När husse som inte alls var lika snabb som hunden dök upp till slut skällde han ut hunden på distans eftersom den inte kom när han ropade, fångade till slut in den och gick sedan sin väg utan att säga ett ord till mig.
Så kan det gå på en vanlig förmiddagspromenad.

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Har samma erfarenhet av en jack russel som helt oprovocerad rusade fram och bet Aya i bringan. Där jag bor är de väldigt populära.