fredag 19 juli 2013

Gissa vad jag upptäckte igår?

Jo, det här:

- Framåt marsch
- Höger om marsch 
- Helt om halt 
- Framåt marsch 
- Helt om marsch 
- Vänster om marsch 
- Gör halt 
- Framåt marsch 
- Helt om marsch 
- Språng marsch 
- Vanlig marsch 
- Helt om halt 

Ovanstående ska hund och människa göra under momentet linförighet i lydnadsettan. Jag som trodde att domaren kommenderade lite som hon eller han kände för i stunden. 
Jaja.

Hursomhelst ska Nemi göra sin tredje lydnadsstart idag, i Bro-Håbo. Vårt huvudmål är fortfarande att vänja oss vid miljön och tävlingsformen. Vårt underordnade mål (resultatmålet) är att i alla fall få ett tredjepris, det vill säga skrapa ihop 100 av 200 möjliga poäng.
Nu när vi har lyckats med platsliggningen två gånger är jag inte lika orolig för den, så vi får se hur det går. Tänk om det mest var min oro som gjorde att Nemi inte vandrade iväg mot roligare saker? Kanske måste vi traggla platsliggning i ett år innan vi kan göra om det.

(För den som undrar: 100-139,5 poäng ger ett tredjepris, 140-159,5 ger ett andrapris, och 160-200 ger ett förstapris.)

3 kommentarer:

Bingolotti sa...

Lycka till!

Olga da Polga sa...

Jag tycker att det är bra att det är två söta kineser med fin matte iklädd chockrosa, som skall utföra alla dessa moment - det blir en alldeles utmärkt kontrast. Lycka till!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Lycka till!