lördag 22 juni 2013

Värmerekord ...

Igår var det alldeles ovanligt varmt.
Jag försökte svalka hundarna genom att blöta dem på halsen, magen och flankerna. Zelda verkade tycka det var skönt men gick sedan och la sig rakt i solskenet, Nemi tittade surt på mig - dina händer är ju blöta! Usch!

Hursomhelst var det var ingen fart på Nemi, jag lyckas tydligen fortfarande inte göra tävlingarna roliga för henne, det visar hon tydligt.
Måste tänka om, tänka nytt ...
Och stackars Zelda drabbades av sin självupptagna matte. Jag kom på att freestyleprogrammet nog skulle flyta bättre om jag kastade om början lite.
Så det gjorde jag, utan att informera Zelda i förväg.
Hon blev totalförvirrad och försökte göra det gamla momentet, det blev kaos, och jag tycker att domarna var mycket generösa som gav oss 20,65 poäng. Eftersom vi bara var tre som fullföljde i klassen blev det en tredjeplats, och det blir även en extra poäng i resultatlistan - där räknas de fyra bästa tävlingarna, så nu åker en 19-poängare ut och ersätts med dagens resultat.
Det är bra!
I HtM tog hon uppflyttningspoäng igen, det är nog så att vi snarast ska få till ett klass 2 program - det lilla livet har börjat gilla att gå fot, gilla att sätta sig i fotposition (!), kan bara förklara det med att det antagligen känns tryggt???



När vi vaknar är Nemi dödstrött, medan Zelda är full av energi. Hon busar runt med en ny pipleksak som vi vann igår, det är som om hon äntligen, vid fem års ålder, hade upptäckt att hon inte behöver vara så orolig inför varje ny dag. Härligt!
Idag får Nemi pausa om hon inte verkar väldigt tävlingsvillig. Jag ska försöka göra dagen rolig för henne - jackpottar?? - vi kan ju köra vid sidan om ringen och i godisklassen. Zelda får köra i FS III, sedan hoppar vi över HtM I som ligger sist på dagen och åker hem istället - jag har en ofärdig arbetsuppgift som nu måste bli klar. 

2 kommentarer:

Mette C sa...

Ønsker både deg og hundene en fin og morsom dag i varmen.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad duktiga ni har varit. Grattis!