onsdag 19 juni 2013

Peppning och utbildning:


Igår hade vi besök av Agnes (Tegelstam Mohlin) och Tuva, så äntligen fick jag se det lilla underverket.
Hjärtat smälte :-). Fast vi ägnade oss inte bara åt den lilla, utan även åt att arbeta.

Agnes är fantastisk på att inte se problem.
"Klarar vi verkligen det?" frågar jag.
Hon tittar tillbaka med en totalt oförstående blick:
"Varför skulle ni inte göra det?"

Och då tänker jag att det väl är klart att Agnes har rätt, begränsningarna ska i alla fall inte sitta inne i mitt huvud.
Så nu har jag fått ett antal förslag på hur jag kan höja svårighetsgraden i Zeldas program som vi kan pyssla lite med samtidigt som vi försöker få ordning på våra starter. Agnes tycker även att vi självklart ska gå vidare till HtM klass två - varför inte?
"Vi kan inte tillräckligt många positioner" säger jag, lamt.
Agnes tittar på mig som om hon inte riktigt förstår hur det skulle kunna vara ett hinder.
Och hon har ju rätt.
Vi får väl lära in en eller två positioner till, sedan är vi startklara.
:-)
Och så ska Agnes hjälpa oss att träna ute. Vi ska sätta upp plastband på marken, ta med musik och träna starter.

7 kommentarer:

Jeanett Lemmeke sa...

Always look on the bright side.... ;-)

Olga da Polga sa...

åh vilken underbar Agnes :-)

Unknown sa...

Klart man ska utnyttja proffsen! Go for it!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det blir väl inga problem att utöka programmet. Lycka till.

desperat hemmafru sa...

Vad lyxigt att ha en personlig coach! Självklart kommer ni att fixa allt. Ni är ju redan på god väg.

Arlo sa...

Med den peppningen kan ni inte misslyckas!

Unknown sa...

Jo. Min strategi är att tacksamt ta emot all hjälp jag kan få. Den behövs!