söndag 30 juni 2013

Salukifrilla, eller omedveten konsument.

Lyckligtvis kollar inte Zelda hur hon ser ut i spegeln när jag har klippt henne, för hade hon gjort det hade hon antagligen klagat.
Hon har nämligen fått Salukifrilla: kort på själva huvudet, långt på öronen. Ett av skälen är att jag inte vill att hon ska få hår i ögonen, ett annat att jag ofta kastar längtansfyllda blickar just på Salukis, och om man nu har en liten hund som skulle kunna se ut, litegtrann, som en Saluki i alla fall vad avser frisyren, så kan det ju vara kul att testa...

(Ni som har mycket bestämda uppfattningar om hur en puff bör se ut får blunda)



Gamla frisyren, ifall ni har glömt, foto Marie Bushill:


9 kommentarer:

eva s sa...

Hon ser jättefin ut :)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det är väl härligt att själv kunna välja frisyr.Det är säkert skönt att ha mindre päls när det är varmt. Aya är ganska nerklippt på sommaren.

Olga da Polga sa...

alldeles bedårande fin ♥
jaa i båda frisyrerna

desperat hemmafru sa...

Du är rolig som vågar byta och prova olika frisyrer på hundarna! Men det är förstås enklare att göra på hunden än på sig själv. Hur ofta byter du själv frisyr egentligen? ;-)

Unknown sa...

Till Desperat hemmafru: inte lika ofta som hundarna byter frisyr, men oftare än flertalet av mina vänner..

Bingolotti sa...

Snyggt o bekvämt med sommarfrisyr:-)

Anonym sa...

Snyggt och skönt till sommaren. Zelda passar bra i sin nya frisyr. Visst är det kul med päls som växer ut igen.

Min puff blir nakenpuff på tisdag (inte helt rakad men bra kort) vi tycker både han ock jag att det är toppen till sommaren.

Puppans matte sa...

En minisaluki! Hon är jättefin i den frisyren, och skönt att slippa hår i ögonen. Punkfrisyr funkar också bra för att slippa hår i ögonen, det kör vi med, och det ser ut som om även Nemi gör det.

Unknown sa...

Jo, puffpälsar är ju som syrenhäckar - hur mycket man än klipper så växer det ut igen på nolltid, så det gör ju inte så mycket ifall frisyren inte alltid blir så fin... fast Salukistuket blev bättre än jag hade befarat...