torsdag 13 juni 2013

Bokkväll!

Igår hade Lotta som driver Tea & Garden ordnat bokväll för två- och fyrbenta. Stort tack Lotta, och alla som kom!
Det var bloggkompisar, här Aya med matte Maud som tog med sig grannen/kompisen med sin Cilla (under bordet).

Det var gamla träningskompisar, här Gittan och Lookie. Jag varsågodade hundarna, Nemi fick spel och jag fattade inte varför, sedan kom jag på att det ju var Zelda och Lookie som kände varandra ...


Vi träffade andra som vi aldrig hade träffat tidigare. Vi träffade grannar från tidigare och deras hundar, 
Tur att jag inte skulle tala om en bok om vardagslydnad, för Nemi hade ovanligt mycket synpunkter på livet, framförallt de andra hundarna...
Att vara författare är att ha ett inbyggt kaosmoment i livet - det händer många saker som inte går att påverka, men som man påverkas av - exempelvis en bokkväll. Vem kommer? Vilka frågor väcks? Vilka nya ideer tar fart?
Sedan kan man komplettera med en kaosgenerator som Nemi så blir det aldrig långtråkigt...

4 kommentarer:

Bingolotti sa...

Vi missade tyvärr igår eftsom även valpvakten behövde en ledig kväll;-). Hoppas kunna delta i samband med nästa bokrelease oavsett genre:-)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Tack för igår. Givande som alltid. Två kvällar med samma tema, men ändå olika innehåll.Intressant också att lyssna till andras tankar.

eva s sa...

Hihi, roligt att läsa om Nemi :)

Jeanett Lemmeke sa...

Verkar kul - jag vill gärna komma i framtiden! :-)