onsdag 5 juni 2013

Idag är det Zeldas tur att testa lydnadsettan.

Klockan sex ska vi vara på plats på Södra Stockholms BK.  Jämfört med freestylen är lydnaden härligt, underbart enkel.
Inga särskilda kläder. 
Ingen musik som kan strula. 
Ingen rekvisita.
Det enda som behövs är hunden, vaccinationsintyg, medlemskort eller liknade, ett vanligt koppel och bekväma kläder.

Det jag är mest orolig för idag är platsliggningen (hoppas att Zelda inte blir skrämd), apporten (tveksamt om hon tar en okänd, begagnad träbit i munnen). Minst orolig är jag för tandvisningen och ställandet under gång. 
Så får vi se hur det går... själv ska jag se till att ha den här bilden på näthinnan när jag går in, så att jag inte tvekar när jag räcker fram apporten.



Första målet för båda hundarna var att komma till start i år, nästa mål var att genomföra tävlingarna utan att bli diskade/bryta. Sedan kommer målet bli att ta 160 poäng eller fler, för då får man ett första pris. Kanske kan vi börja sträva dit redan nästa gång. Vårt sista lydnadsmål blir att ta tre förstapris vilket ger diplom i klass 1, och titeln Lp1.

10 kommentarer:

Olga da Polga sa...

Vi håller på er!

Bingolotti sa...

Lycka till!

Ewa Ivarsson sa...

Heja från oss i Tyresö!

Unknown sa...

Väntar med spänning på att få veta om Zelda är på tävlingshumör i kväll. Lycka till!

Gudrun sa...

Lycka till!

Britt Marie o Rudi sa...

Det här blir en spännande kväll för oss i fancluben !

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Lycka till!

desperat hemmafru sa...

Oj vad mycket kul som händer när jag inte är här och läser bloggen. Vad kul att det går så bra! Hoppas "turen" håller i sig ikväll med. Skickligheten har ni ju redan. :-)

Jeanett Lemmeke sa...

Lp före namnet är ju ganska nice. Jag är ju lite insöad på titlar :-)

Håller tummarna!

Puppans matte sa...

Hoppas ni åkte hem från tävlingen med en positiv känsla hos er båda. Rätt väder för en känslig liten kinesdam hade ni i alla fall. Ser fram emot att få läsa din analys av kvällen.