lördag 15 juni 2013

Topp- och bottennotering!

Här kommer en liten rapport från dagens tävling som startade med HTM. Zelda var pigg och följsam och tog sin tredje uppflyttningspoäng med 23,75 poäng och en fjärdeplats, så nu ska jag snarast be Kennelkubben om ett HtM1 diplom!
Nemi  missade uppflytt med några tiondelar, men det är inte det som är intressant, utan att hon både startade och genomförde sitt program med glad min.
Äntligen!
Även i freestylen gick starten problemfritt, vilket gjorde mig så lycklig och överraskad att jag sedan tappade bort mig totalt i koreografin. Borde ha brutit och belönat, men det kom jag inte på ... Stackars hund. Det blev 20,6 poäng, men inget neddrag berodde på henne.
Zelda hade jag inte fått riktigt tillräckligt taggad, hennes klass gick ganska sent efter en lång dag. 18,3 poäng, gladast blev jag över att få höra att hon hade sett glad ut!

Dagen i bild:
Frukost i hotellobbyn (restaurangen var inte hundtillåten).


Vi chillar utanför vårt tält. 


Nemi ligger groda i solen, Carina och Pop höll oss sällskap.


Särskilt för alla Bergerentusister: duktiga Monster med matte Ida.


Här får jag protokollet som visar, svart på vitt, att Zelda nu har tagit sitt HtM1 diplom.  :-)


Nästa rapport kommer nog på måndag morgon, det blir en lång dag i morgon, båda hundarna startar i båda klasserna, Nemis freestyleklass går först på dagen, och damernas HTM-klass går sist...

6 kommentarer:

HumleSpunk sa...

Vad härlig känsla, lycka till i morgon! :D

...och Monster-berger <3

Mette C, Kristiansand sa...

Gratttis, grattis. :-) Så hyggelig å lese om de små søte hundene.

Britt Marie o Rudi sa...

Än en gång grattis till uppflytt och allmän lyckokänsla!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken fullspäckad tävlingshelg. Grattis till den fina starten.

Olga da Polga sa...

Hurra vad kul!! Grattis och Lycka Till igen!

Bingolotti sa...

Grattis o hoppas även denna dag går bra!