fredag 21 juni 2013

Midsommardansen i Karlstad

Så heter dagens, och morgondagens freestyle och HtM tävlingar (det bara råkade bli väldigt många tävlingar på kort tid i andra halvan av juni, juli blir mycket lugnare).
Så i natt har vi sovit på ett nytt (trevligt) hotell, och nu ska vi se hur det är att starta dagen med en godisklass, det vill säga en klass utan formell bedömning där man får belöna hur mycket som helst, på alla sätt, inne på planen. Det låter perfekt för oss - vi kommer att kunna träna några starter med belöning ganska direkt på samma plan och med samma musikvolym som på tävlingen.
SÅ smart och uppskattat!

Gårdagens mest optimistiska kommentar:
Vi gick en kvällspromenad utmed Klarälven, solen sken, folk promenerade, picknickade och spelade fotboll. Två killar i tjugoårsåldern tränade passningar precis framför oss, den ena missade, slängde sig efter bollen, men han inte ta den innan den hade rullat ner i vattnet.
Så där stod killarna, bollen guppade cirka två meter från torra land. Ingen av dem ville hoppa i, båda tyckte att läget var den andres fel.
Plötsligt upptäckte de mig och damerna. Den närmaste frågade:
"Det är inte så att din hund skulle kunna hämta bollen?"
:-)

Och så har damerna blivit riktigt bra på att vänta lugnt medan jag hämtar frukost. Jag vågar inte lämna dem på hotellrummet eftersom jag fortfarande inte känner mig helt säker på att de inte börjar skälla. Dessutom är det trevligt för mig med sällskap.



Hundarna känns pigga och alerta, framförallt Zelda verkar se fram emot biffiga tävlingsbelöningar och verkar taggad redan nu.
Ser fram emot resten av dagen!

6 kommentarer:

eva s sa...

:)

Lycka till

Britt Marie o Rudi sa...

Härligt taggade verkar ni vara! Lycka till! Jag kommer som vanligt att följa resultaten på webben.

[Anna] sa...

Värsta taggade ni verkar :) Låter toppen att man får belöna så man får den träning/träningstävling man behöver :)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Då kommer ni att skina ikapp med solen i Karlstad. Lycka till!

desperat hemmafru sa...

Vad spännande och optimistiskt allt låter! Jag tror att ni får en toppen helg i freestylens tecken. :-)

Arlo sa...

Grattis till dig och Zelda :-)